lørdag, april 01, 2006

Bøsse bærar

I går var eg bøssebærar. Eg bar ikkje rundt på Bjotleikson, men på ei bøsse folk kunne leggje pengar i. Det er rart å være bøssebærar. Plutseleg er det greit å bryte all normane som finnst i Noreg. Ein har augekontakt med folk meir enn tre sekund. Det være seg ei kvinne på 50, jente på 20, mann på 50 eller gut på 20, eingen reagerar unormalt. Det er greit. Ein kan hendvende seg til villt frammande mennesker og få venlege ord i retur. Ein kan gå etter folk og samtala med dei. Rart er det.

Og der er vel det som poenget med dette innlegget. Det rare eg fekk høyre.

Det mest frastøytande var folk som gjekk med nasen i ein hamburger og frotsa i total sjølvforherligelse og som bare stønna ;"Nei!". Eg skal ikkje døma, det får han der oppe ta seg av, men det blei usamkeleg. Så var det dei som var blakke. Nokon såg blakke ut. Eg visste ikkje at så mange hadde så dårleg styring med pengane sine. EIn fann og dei som sa at dei ikkje hadde pengar. "Tar du kort" var ein standar. Somme hadde det travel, og andre hudfletta meg av di dei hadde blitt spurt tidlegare på dagen.

Ein ting eg kom til å undre meg over i løpet av dagen, og som eg no skal gjere klart ein gong for alle, er at pengar er pengar store eller små. Av eineller annan underleg grunn sa folk at dei ikkje hadde små pengar, eller vekslepengar. Dei stpre fungar glimrande dei og. Berre så det er sagt. Alt går i bøssa!

Dei mest orginale svara ein fekk var ofte rasistsk motiverte. "Gje de ei kula!" sa ein då han fekk vite at pengane var til psykisk helse som jobba for å betre det psykiske helsetilbodet for innvandrarar i bergen. "Send dei heller heim!". "Har du ein tiar?" Mange festelege alternativ.

Likvel må det beste seiast å være min kamerat SIndre som vart stogga av ein gamal mann. Han ville dele ei nyhende med sindre. Stortinget hadde vedteke at alle over 70 no skulle henrettast. Det var ikkje meir gagn i dei og dei berre slukte resurssar!

9 Kommentarar:

Anonymous Anonym said...

det virker som en forakt for alt du oppfatter som norsk går som en rød tråd gjennom hele bloggen.. hvorfor forlater du ikke disse teite, inadvendte og forsagte menneskene og flytter til spania e.l?

01 april, 2006 19:24  
Blogger Anders Serigstad said...

Sjøl om dette kan være ein god aprilspøk så må eg sei meg enig i at me kan ikkje ta oss av alle invandrere med psykiske problem. Men noen kan me ta oss av men først bør me bygge veger og god infrastruktur så industrien kan drive fornuftigt i Norge. Veger i frå 1905 er liksom ikkje heilt up to date lenger. Om me har 1600 milliarda på bok kan dei fort forsvinne hvis industrien bestemmer seg for å flytte ut. Så mykje som latsabbane i Norsk industri streike for tiden hadde eg definetivt lagt ner masse arbeidsplasser som hevn.

02 april, 2006 04:02  
Blogger 15. Johannessen said...

Jostein: Vel, forakt og forakt, då har eg kanskje uttrykt meg på ein litt skeiv måte. Men ja, det er ein del ting med nordmennen, som eg vel å ikkje kalle verken teite, inadvendte og forsagte, som godt kunne vore annleis. EIi kunne ha smilt til den som såg ein i augene på gata. Kanskje verdsett at folk gjer ein innsats for å hjelpe andre. Egentleg er vel det eg etterlysar litt meir positive mennesker, som tør å vise det. Ingen har vodt av å smile til andre eller bli smilt til. Smil er, etter mi meining, noko som ikkje kan bli oppbrukt. Av denne grunn ser eg ingen grunn til å rasjonere det slik at det held til dine næraste.

02 april, 2006 12:51  
Anonymous Anonym said...

Hehe.. Det virker nokså ironisk at en person som blant annet kaller bloggen sin "berre syt" etterlyser mer humør :) Dette her med smiling virker til å være nært relatert til vær, alder, og sosial gruppe. Alle som ikke smiler "offentlig" er nødvendigvis ikke surpomper.

03 april, 2006 17:42  
Blogger 15. Johannessen said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

04 april, 2006 08:43  
Blogger 15. Johannessen said...

Ironi er jo kjent som eit språklegverkty som ein kan nytte seg av på den verdsvide veven, så det var hyggeleg du la merkje med det.

Eg har aldri sagt at folk som ikkje smiler er surpomper, som du vel å kalle det. At smiling er relatert til væra, alder og sosial gruppe er for meg totalt irrelevenant. Av di:

Været: ein regnværsdag kan umogleg bli meir negativ av at ein møter eit smil

Alder: No veit eg ikkje kva aldresgruppe du siktar til, men alle er i stand til å smile :)

Sosialgruppe: Finst det grupper ein blir utelukka frå eller sett ned på i dersom ein smilar?

04 april, 2006 08:45  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

22 juli, 2006 20:02  
Anonymous Anonym said...

Nice site!
[url=http://erlcknlf.com/omaz/ezvt.html]My homepage[/url] | [url=http://udtdhzyq.com/uxfd/wnrb.html]Cool site[/url]

08 oktober, 2006 10:15  
Anonymous Anonym said...

Thank you!
http://erlcknlf.com/omaz/ezvt.html | http://bnrekqmd.com/fylv/eawk.html

08 oktober, 2006 10:16  

Legg inn en kommentar

<< Home